Snow

Snow

Sunday 30 September 2012

:: Bali ::

Bali adalah sebuah pulau di Indonesia yang terletak di barat Lesser Sunda Islands yang berada di antara Jawa dan Lombok. Di mana Jawa di barat dan Lombok adalah ke arah timur Indonesia. Indonesia mempunyai lebih 17 000 pulau dengan bilangan penduduk lebih daripada 200 juta orang. Indonesia juga mempunyai hampir 400 gunung berapi, di mana 70 adalah masih aktif dan selebihnya adalah tidak aktif. Bahasa Inggeris hanya digunakan untuk tujuan komersil. Kebanyakan penduduk di sini adalah Muslim dan minoriti penduduk adalah Kristian, Hindu dan Buddha.


 Warisan zaman
 

Bali adalah tempat yang paling komersil di seluruh Indonesia.Ia menarik banyak pelancong kerana ia dikenali dengan teresan padi yang indah, kuil, seni, tarian, lukisan, kulit dan muzik. Penduduk pertama yang menghuni Bali adalah dari Austronesia dalam 200 SM. Ini pada mulanya berhijrah dari Taiwan. Budaya Bali mempunyai banyak pengaruh India iaitu Hindu dan budaya Cina. Bali menjadi tempat yang penuh keseronokan dan terkenal dengan misteri lalu. Pelancong dari seluruh dunia datang ke bandar ini untuk melihat budaya, keindahan alam semula jadi, seni dan lukisan.


Warisan Budaya dan Agama


Jika anda salah seorang daripada orang-orang yang mahu pergi bercuti, maka ini adalah destinasi yang terbaik. Bali tidak mempunyai landasan keretapi, hanya terdapat jalan pesisiran pantai yang mengelilingi Pulau. Seluruh pulau dikelilingi oleh terumbu karang. Pantai yang berada di selatan mempunyai pasir putih, bagaimanapun, bahagian utara dan barat mempunyai pasir hitam. Satu lagi perkara wajib untuk dilihat di sini ialah monumen letupan Bali.


 Historic

No comments:

Post a Comment