Snow

Snow

Sunday 23 September 2012

:: Rio De Football! ::

Rio De Jenerio adalah bandar ke-dua terbesar di Brazil. Rio de Janeiro juga dikenali sebagai "Cidade Maravilhosa," atau "Bandar Marvelous". Rio (nama panggilan)  terkenal dengan landskap yang menakjubkan, budaya pantai yang santai dan karnival tahunan. Patung Kristus berdiri kira-kira 38 meter dan siap pada tahun 1931 dan menjadi tempat yang popular untuk berjuta-juta penduduk tempatan dan pelancong.

Bandar Rio

Rio de Janeiro adalah terkenal dengan perarakan samba yang bersemangat untuk perlawanan bola sepak. Untuk mendalami Rio, anda bole mengikuti lawatan sehari mendaki Gunung Sugar Loaf (PAO DE ACUCAR) untuk bersiar-siar dengan pemandangan panorama bandar yang menakjubkan.
Pantai yang penuh sesak dengan ribuan manusia

Rio de Janeiro Harbour "Sungai Januari" dianggap sebagai salah satu daripada tujuh keajaiban dunia semula jadi. Ia telah dikenali sebagai salah satu pelabuhan semula jadi yang paling indah. Pada tahun 2012, Rio bakal menjadi tuan rumah untuk pertandingan bola sepak Piala Dunia. Pastinya semua orang akan bersamba pada 2014 nanti!

No comments:

Post a Comment