Snow

Snow

Sunday 30 September 2012

:: Grand Canyon ::

  • Grand Canyon adalah jurang terbesar yang diketahui di dunia. Grand Canyon adalah sebuah jurang curam yang telah terbentuk daripada Sungai Colorado di utara Arizona, Amerika Syarikat. Ia boleh dilihat oleh seseorang berwarna merah terang, coklat dan oren kerana mengandungi pelbagai deposit galian.
  • Untuk lanjutan mengenai lapisan, anda boleh layari http://www.bobspixels.com/kaibab.org/geology/gc_geol.htmJurang ini adalah sebahagian besar Taman Negara yang diwartakan oleh Theodore Roosevelt. Keluasan taman ini adalah hampir 277 batu panjang dan 4-18 batu lebar. Jurang ini adalah titik utama tarikan di taman negara ini.



 Ekstrem!!

 Pandangan menakjubkan


  • Bekas Presiden Amerika Syarikat, Theodore Rooseveltsering datang ke taman negara ini untuk mendapatkan keseronokan dengan memburu. Statistik menunjukkan bahawa jurang ini telah dibuat oleh Sungai Colorado kira-kira enam juta tahun lalu dan mempunyai kedalaman lebih satu batu
  • Dikatakan bahawa sungai mula memotong lapisan batu dari barat pada mulanya dan secara beransur-ansur berpindah ke timur.Tempat itu dahulunya didiami oleh orang asli Amerika yang tinggal di dalam gua. Tapak pada masa ini adalah tempat suci dan orang yang pertama meneroka adalah seorang lelaki Eropah yang tiba dari Sepanyol ke tempat ini pada tahun 1540. Pada tahun 1869, Mejar John Wesley Powell membuat perjalanan pertama direkodkan ke tempat ini.
  •  Beberapa pengembaraan terbaik ialah pelancong boleh menikmati ke dalam Sungai Colorado dengan berakit, lawatan helikopter dan lain-lain lawatan melalui tanah. Pelancong boleh tinggal di hotel terbaik Canyon lodge dan Grand untuk perjalanan yang tidak dapat dilupakan.

Ruang meninjau yang tinggi
 Anda boleh menaiki sampan 

 Keluasan Grand Canyon

No comments:

Post a Comment